Cennik stron www pokazuje, ile czynników ma wpływ na koszt naszej strony.

Własna witryna internetowa firmy to wizytówka, jaka potrafi rozejść się bardzo szybko. A jeśli rozchodzi się we właściwych kierunkach, jest wstanie trafić do olbrzymiej liczby nowych klientów. I właśnie z tej przyczyny nie powinno się lekceważyć potencjału takiej wizytówki. Strona internetowa pomoże wkroczyć w nieznane obszary. Daje o wiele więcej możliwości aniżeli tradycyjna reklama firmy. Nie dziwi więc fakt, iż coraz to więcej firm na nią się decyduje. A wtedy stawiamy sobie pytanie, komu zlecić wykonanie oraz cena sklepu internetowego.

 

Cennik stron internetowych to zestawienie, które pokazuje, ile czynników wpływa na koszt naszej strony. Różnice estetyczne i techniczne sprawiają, iż ceny te wahają się od trzech aż do kilkunastu tys. zł. Co więc tak naprawdę na nie wpływa? Jednym z czynników, decydujących o cenie, jest wykonawca. Strony internetowe o podobnych parametrach mogą różnić się cenowo w zależności od tego, kto je wykonuje. Jeżeli jest to projektant , który pracuje na własny rachunek, to możemy spodziewać się niższej ceny. Ale jeśli jest to profesjonalne studio zajmujące się reklamą – wówczas cena może być dużo wyższa.

 

Następnym czynnikiem, który decyduje o kosztach, jest rodzaj strony internetowej. Musimy zdawać sobie sprawę, że wyróżniamy obecnie dwa główne typy stron. Pierwszy z nich to tzw. strona statyczna. Jej celem jest prezentowanie misji, ogólnej oferty, czy danych kontaktowych firmy. Zmian na tego typu stronie nie możemy wprowadzać samemu. Znajdujące się na niej informacje pełnią funkcje informacyjną. Drugi rodzaj strony to z kolei strony , które są oparte na tak zwanym CMS-ie. Ten system umożliwia ciągłeaktualizowanie treści. Tak więc ten typ strony ma charakter dynamiczny i bardzo dobrze sprawdzi się tam, gdzie bardzo istotne jest uaktualnienie treści, żeby ludzie odwiedzający stronę zawsze mogli być na bieżąco. Kolejnym czynnikiem decydującym o kosztach strony jest forma strony internetowej.

 

Forma może opierać się na szablonie a wtedy jest na pewno dużo tańsza. A może być również wykonana wedle własnego projektu a wtedy jest ona z pewnością znacznie droższa. Zestawiając różne cechy stron internetowych, można stworzyć ich cennik. I tak szablonowe strony statyczne tworzone przez freelencerów to bardzo często cena mniej więcej dwóch i pół tysiąca. Jeżeli natomiast taką stronę statyczną wykonać ma profesjonalna firma, wtedy jej koszt wyniesie około trzy i pół tysiąca. W sytuacji projektów indywidualnych to odpowiednio 3500 i pięć tysięcy. Jeśli jednakże chodzi o witryny , które są oparte na CMS, to szablony stron internetowych mieszczą się w granicach od pięciu do siedmiu tysięcy a projekty własne nawet piętnastu tysięcy. I to w tym przedziale jest między innymi cena sklepu online, który musi być dynamiczny. Jedynie wówczas nadąża on za zmianami w ofercie oraz pozwala użytkownikom na sprawne załatwienie zakupów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *